وب نوشت مدنی قمی

دانشنامه علوم دینی

وب نوشت مدنی قمی

دانشنامه علوم دینی

مشخصات بلاگ
وب نوشت مدنی قمی

در این وبلاگ سعی شده جزواتی مختلف اعم از اخلاقی و دروس دینی و ... قرار داده شود.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

آیت الله العظمی بهجت:

ما درطریقه ی مستقیمی که سلف صالح ما بودند، نیستیم!

                نمی دانم چرا اینطور شد؟!

                        آقای قاضی به نقل از استادشان می فرمودند:

«زمانی در حرم حضرت علی(ع) هفتاد نفر بودند که در قنوت نماز شبشان دعای ابوحمزه ثمالی می خواندند»

وعلامه قاضی خود می فرمودند:

«ماهم سه چهار نفر بیشتر ازاین افراد نداریم»

[آیت الله بهجت:]

ما هم که در زمان خودمان دیگر از این افراد ندیدیم

و حالا می بینید که اوضاع چگونه است.

فریادگرتوحید،ص154

«آن ها مستحبات را واجب و مکروهات را حرام می دانستند»

آیت الله العظمی بهجت(رضوان الله علیه):

اگر ما از علمای سابق پرسیم که چگونه صاحب کرامات و مقامات بودید،می گویند:به جهت آن که

شما احکام را پنج قسم تقسیم کرده اید:

واجب، مستحب، حرام، مکروه و مباح؛

ولی ما

رعایت مستحبات و سنن را مثل واجبات بر خود لازم می دانستیم،

هم چنین مکروه و حرام را در مقام تنزیه و ترک یکی می دانستیم.

به حدی که گذاشتن پای جز بدون عذر در وقت ورود به مسجد برای ما مشکل بود مگر برای بیان حکم، و جواز آن.

(درمحضرآیت الله العظمی بهجت،ج 2، نکته1235)

آیت الله العظمی بهجت:

ما درطریقه ی مستقیمی که سلف صالح ما بودند، نیستیم!

                                                  نمی دانم چرا اینطور شد؟!

                                               آقای قاضی به نقل از استادشان می فرمودند:

«زمانی در حرم حضرت علی(ع) هفتاد نفر بودند که در قنوت نماز شبشان دعای ابوحمزه ثمالی می خواندند»

وعلامه قاضی خود می فرمودند:

«ماهم سه چهار نفر بیشتر ازاین افراد نداریم»

[آیت الله بهجت:]

ما هم که در زمان خودمان دیگر از این افراد ندیدیم

و حالا می بینید که اوضاع چگونه است.

فریادگرتوحید،ص154

«آن ها مستحبات را واجب و مکروهات را حرام می دانستند»

آیت الله العظمی بهجت(رضوان الله علیه):

اگر ما از علمای سابق پرسیم که چگونه صاحب کرامات و مقامات بودید،می گویند:به جهت آن که

شما احکام را پنج قسم تقسیم کرده اید:

واجب، مستحب، حرام، مکروه و مباح؛

ولی ما

رعایت مستحبات و سنن را مثل واجبات بر خود لازم می دانستیم،

هم چنین مکروه و حرام را در مقام تنزیه و ترک یکی می دانستیم.

به حدی که گذاشتن پای جز بدون عذر در وقت ورود به مسجد برای ما مشکل بود مگر برای بیان حکم، و جواز آن.

(درمحضرآیت الله العظمی بهجت،ج 2، نکته1235)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی