آیت الله العظمی بهجت:
ما درطریقه ی مستقیمی که سلف صالح ما بودند، نیستیم!
نمی دانم چرا اینطور شد؟!
آقای قاضی به نقل از استادشان می فرمودند:
«زمانی در حرم حضرت علی(ع) هفتاد نفر بودند که در قنوت نماز شبشان دعای ابوحمزه ثمالی می خواندند»
وعلامه قاضی خود می فرمودند:
«ماهم سه چهار نفر بیشتر ازاین افراد نداریم»
[آیت الله بهجت:]
ما هم که در زمان خودمان دیگر از این افراد ندیدیم
و حالا می بینید که اوضاع چگونه است.
فریادگرتوحید،ص154
«آن ها مستحبات را واجب و مکروهات را حرام می دانستند»
آیت الله العظمی بهجت(رضوان الله علیه):
اگر ما از علمای سابق پرسیم که چگونه صاحب کرامات و مقامات بودید،می گویند:به جهت آن که
شما احکام را پنج قسم تقسیم کرده اید:
واجب، مستحب، حرام، مکروه و مباح؛
ولی ما
رعایت مستحبات و سنن را مثل واجبات بر خود لازم می دانستیم،
هم چنین مکروه و حرام را در مقام تنزیه و ترک یکی می دانستیم.
به حدی که گذاشتن پای جز بدون عذر در وقت ورود به مسجد برای ما مشکل بود مگر برای بیان حکم، و جواز آن.
(درمحضرآیت الله العظمی بهجت،ج 2، نکته1235)
آیت الله العظمی بهجت:
ما درطریقه ی مستقیمی که سلف صالح ما بودند، نیستیم!
نمی دانم چرا اینطور شد؟!
آقای قاضی به نقل از استادشان می فرمودند:
«زمانی در حرم حضرت علی(ع) هفتاد نفر بودند که در قنوت نماز شبشان دعای ابوحمزه ثمالی می خواندند»
وعلامه قاضی خود می فرمودند:
«ماهم سه چهار نفر بیشتر ازاین افراد نداریم»
[آیت الله بهجت:]
ما هم که در زمان خودمان دیگر از این افراد ندیدیم
و حالا می بینید که اوضاع چگونه است.
فریادگرتوحید،ص154
«آن ها مستحبات را واجب و مکروهات را حرام می دانستند»
آیت الله العظمی بهجت(رضوان الله علیه):
اگر ما از علمای سابق پرسیم که چگونه صاحب کرامات و مقامات بودید،می گویند:به جهت آن که
شما احکام را پنج قسم تقسیم کرده اید:
واجب، مستحب، حرام، مکروه و مباح؛
ولی ما
رعایت مستحبات و سنن را مثل واجبات بر خود لازم می دانستیم،
هم چنین مکروه و حرام را در مقام تنزیه و ترک یکی می دانستیم.
به حدی که گذاشتن پای جز بدون عذر در وقت ورود به مسجد برای ما مشکل بود مگر برای بیان حکم، و جواز آن.
(درمحضرآیت الله العظمی بهجت،ج 2، نکته1235)