وب نوشت مدنی قمی

دانشنامه علوم دینی

وب نوشت مدنی قمی

دانشنامه علوم دینی

مشخصات بلاگ
وب نوشت مدنی قمی

در این وبلاگ سعی شده جزواتی مختلف اعم از اخلاقی و دروس دینی و ... قرار داده شود.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کتاب روح مجرد

یکی از مصادیق بزرگ از سنخ عرفا و اولیای الهی که رهبر بزرگوار علاقه و تکیه بسیار زیادی به ایشان دارند ، مرحوم علامه آیت الله سید محمد حسین حسینی طهرانی رحمت الله علیه است که در پیام تسلیت بسیاربسیارکم نظیرشان حدود 20 فضیلت را برای ایشان یادآور می شوند.از کتب بسیار مفید و ارزشمند علامه ، کتاب شریف (( روح مجرد )) است که یادنامه استادشان مرحوم آقای حداد رحمت الله از افاضل شاگردان مرحوم آیت الله سید علی قاضی رحمت الله علیه می باشد که مملو از معارف و آموزه های سلوکی برای وصول به مقامات والای عرفانی و تقرب الی الله  است. امید است که مورد استفاده قرار بگیرد

در ذیل تنها گوشه ای از تعاریف و تمجید های شنیده شده از مقام معظم رهبری در مورد این کتاب را که توسط اشخاص مختلفی نقل شده است را بازتاب می دهیم تا جایگاه فوق العاده این کتاب از دیدگاه و منظر ایشان برای مخاطبان روشن شود و موجب تبعیت نیز گردد . به جرأت می توان گفت که این تعابیر شنیده شده از ایشان در مورد این کتاب ، کم نظیر است.

فرزند علامه طهرانی : روزى پس از ارتحال مرحوم والد- قدّس سره- به اتّفاق سایر اخوان درمحضرآیت الله خامنه‏اى- مدّظله- بودیم. ایشان درضمن صحبت مطلبى را از مرحوم والد بیان کردند و فرمودند: ....: همانطور که والد شما کتابى در احوالات استاد عرفانى خود حضرت حدّاد به رشته تحریر درآورد، برشما لازم است که مانند آن کتاب (روح مجرد) براى پدر خود تألیف نمائید و این وظیفه شماست.

و نیز فرمودند: «من وقتى این کتاب (روح مجرد) به دستم رسید، همیشه آن را با خود داشتم، حتّى در سفرها، تا اینکه آنرا تمام کردم.

استاد رضایی طهرانی:مقام معظم رهبری فرموده بودند آقا سید محمد حسین به عنوان یک تحفه، روح مجرد را برای ما باقی گذاشتند.

 آقای لولاچیان (اب الزوجه یکی از پسران مقام معظم رهبری): من کتاب روح مجرد را دست مقام معظم رهبری چندبار مکرر دیدم، پرسیدم آقا شما این کتاب را چندبار می خوانید؟ فرمودند:   « هفت   بار تا  حالا   خوانده ام »

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی  :مقام معظم رهبری در ملاقات دوم با علامه طهرانی به ایشان فرمودند : من کتاب روح مجرد را از اول تا آخر مطالعه کرده ام ـ عادت حسنه آقا ( مقام معظم رهبری ) این است که هر کتابی را صالح ببینند با دقت از اول تا آخر ان را مطالعه کرده و در پایان آن حاشیه ای می نویسند . . .   من به مقام معظم رهبری گفتم؛ شما که این کتاب را مطالعه نموده اید، نظرتان را در مورد مطالب این کتاب نوشته اید؟ گفتند؛ «بله تمام نظراتم را نوشته ام». بعد آمدم تهران و آن کتاب را از رهبر معظم انقلاب گرفتم و رفتم تمام حاشیه ها را فتوکپی کردم و برداشتم. ))

منبع : راه برتر : http://rah-bartar.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی